Klagemulighed
Hvem kan klage?
Alle, der har været i kontakt med Forældrerådgivningen, kan klage.
Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, og du kan få glæde af Forældrerådgivningen.
Hvis du har forsøgt at være i dialog med os, men ikke synes, det har ændret noget, kan du udforme en klage og sende den til os.
Hvad kan du klage over?
Rådgiveres adfærd, det vil sige den måde, som medarbejdere eller frivillige opfører sig på.
Dårlig eller decideret forkert rådgivning.
Rådgivningen lever ikke op til det, den annoncerer.
Eller lignende.
Hvad kan du ikke klage over?
Andre brugere af rådgivningen.
Åbningstider eller andre praktiske forhold, fx ventetid.
Sådan sender du en klage
Klagen skal være skriftlig og kan sendes på mail eller med posten til:
Mail: rab@skole-foraeldre.dk
Skriv ”Klage” i emnefeltet
Postadresse:
Skole og Forældre
Valdemarsgade 8, 2. sal
1665 København V
Hvornår får jeg svar på min klage?
Du får svar på din klage indenfor 2 uger.
Jeg har en kommentar til rådgivningen, der ikke er en klage – hvor kan jeg give den?
Vi er altid glade for feedback og input til vores arbejde. Derfor er du velkommen til at skrive din kommentar til rab@skole-foraeldre.dk.
Er jeg anonym, når jeg klager?
Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse eller via post uden afsender, er du anonym.
Hvis du opgiver dit navn, eller hvis det fremgår af din mailadresse, er du ikke anonym, men vi behandler selvfølgelig din klage fortroligt, og giver ikke dit navn eller andre personhenførbare oplysninger videre til rådgiverne.
Hvordan behandles mine personoplysninger i forbindelse med en klage?
Når du sender en klage til Forældrerådgivningen, bliver den behandlet indenfor 2 uger, herefter slettes al korrespondance. Vi henviser til vores hjemmeside for yderligere oplysninger om behandling af dine personoplysninger i forbindelse med en klage.
Selve klagen
Det er frivilligt om du ønsker at oplyse navn og kontaktoplysninger ifm. klagen.
Dog skal du oplyse:
- Hvilken dato du modtog rådgivningen?
- Hvilket tidspunkt på dagen du modtog rådgivningen: kl 10-13 eller kl. 13-16?
- Hvad ønsker du at klage over?
- Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
- Hvad forventer du af os nu?